Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

Παιδική Παχυσαρκία... 3 τρόποι για να την καταπολεμήσετε




Οι γονείς παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους βάζουν παραπάνω κιλά από αυτά που πρέπει και έχουν δίκιο. Όχι απλά υπάρχουν περισσότερα υπέρβαρα παιδιά, αλλά η παχυσαρκία είναι ένα φαινόμενο που συνεχώς αυξάνεται και έχει ως γνωστόν, μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων και Πρόληψης στην Αμερική, το ποσοστό της παχυσαρκίας έχει διπλασιαστεί για τα παιδιά και έχει τετραπλασιαστεί για τους εφήβους τα τελευταία 30 χρόνια.

Στις περισσότερες περιπτώσεις υπέρβαρων ή παχύσαρκων ατόμων, αιτία είναι η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από αυτών που δαπανώνται. Για να μειώσουμε ή να προλάβουμε αυτές τις καταστάσεις, οι ειδικοί λένε ότι οι προσπάθειες πρέπει να επικεντρωθούν στη μείωση κατανάλωσης θερμίδων και στην αύξηση της σωματικής άσκησης.

Υγιεινή Διατροφή
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η αρχή πρέπει να γίνει με μία υγιεινή διατροφή. Το γεύμα λοιπόν ενός παιδιού πρέπει να περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά και για την ακρίβεια τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει να καλύπτουν το μισό από το πιάτο ενός τυπικού γεύματος.

Επίσης τα παιδιά θα πρέπει να λαμβάνουν «ποιοτική» πρωτεΐνη, όπως το άπαχο κρέας, οι ξηροί καρποί και τα αυγά. Όταν φτιάχνετε το φαγητό προτιμήστε να είναι ψητό, στον ατμό ή στο φούρνο, παρά τηγανητό. Αποφύγετε το fast food ως κύρια πηγή γευμάτων. Όταν τρώτε έξω, επωφεληθείτε από τα υγιεινά μενού που έχουν προσθέσει τα τελευταία χρόνια πολλά εστιατόρια.

Είναι πολύ σημαντικό επίσης να προσέχετε την κατανάλωση ροφημάτων. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να πίνουν πολύ νερό και ελαττώστε τα ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη. Οι χυμοί φρούτων μπορεί να είναι υγιεινοί αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, από τη στιγμή που τείνουν να έχουν πολλά σάκχαρα και να μην προσφέρουν ιδιαίτερο κορεσμό.

Σωματική Άσκηση
Το δεύτερο βήμα είναι να ωθήσουμε τα παιδιά σε διάφορες δραστηριότητες. Οι αθλητικές δραστηριότητες φαίνεται να επιδρούν θετικά στη μείωση του κινδύνου της παχυσαρκίας. Τα παιδιά που συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, έχουν χαμηλότερο δείκτη μυϊκής μάζας, σε σχέση με εκείνα που δεν αθλούνται.

Για να διατηρηθεί ένα υγιές βάρος, ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να βρούνε ένα άθλημα ή μία δραστηριότητα που τους αρέσει, όπως είναι το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο, οι πολεμικές τέχνες, το κολύμπι και το τρέξιμο. Δεν έχει σημασία ποιο άθλημα θα διαλέξουν, αρκεί να ασκούνται και να διασκεδάζουν.

Βγάλτε την τηλεόραση από το δωμάτιο του παιδιού σας
Το τρίτο βήμα είναι τόσο σημαντικό όσο η διατροφή και η άσκηση. Περιορίστε το χρόνο που περνούν τα παιδιά μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή στην τηλεόραση. Μία πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το να υπάρχει τηλεόραση στο δωμάτιο των παιδιών, είναι προγνωστικός δείκτης για την αύξηση βάρους των εφήβων.


Η επικεφαλής της μελέτης, Diane Gilbert-Diamond, είπε “το να βγάλουμε την τηλεόραση από το δωμάτιο του παιδιού, είναι ένα σημαντικό βήμα ενάντια στην παιδική παχυσαρκία. Είδαμε ότι οι έφηβοι που διαθέτουν τηλεόραση στο δωμάτιό τους, παίρνουν ένα παραπάνω κιλό το χρόνο, σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν, λαμβάνοντας υπόψιν μας τις ώρες που σπατάλησαν στην τηλεόραση και τους κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες”.

Το να έχουν τα παιδιά τηλεόραση στο δωμάτιό τους, είναι πολύ πιο συχνό φαινόμενο απ’ ότι νομίζετε.

Η Gilbert-Diamond επισημαίνει ότι σε σχέση με άλλες στρατηγικές που ακολουθούν οι γονείς, οι οποίες απαιτούν συνεχή προσπάθεια και επαγρύπνηση, μπορούν απλά να κάνουν τη διαφορά, κρατώντας τις τηλεοράσεις έξω από τα δωμάτια των παιδιών τους.


Ο James Sargent, παιδίατρος και ερευνητής της ίδιας έρευνας λέει “Βγάλτε την τηλεόραση από το δωμάτιο του παιδιού όταν ακόμα είναι στο δημοτικό σχολείο. Θα περάσετε λίγες εβδομάδες παραπόνων και γκρίνιας, μετά από λίγο όμως, όλοι θα έχουν ξεχάσει το θέμα”.


Πηγή: www.diettv.gr