Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Ψητά κυδώνια



Το κυδώνι αυτήν την περίοδο είναι στα καλύτερά του. Ας το απολαύσουμε!

Γλυκιά παραδοσιακή γεύση που ξυπνά παιδικές μνήμες.

Εκτέλεση

1. Πλένουμε τα κυδώνια και τα σκουπίζουμε καλά. Τα κόβουμε στη μέση με προσοχή και αφαιρούμε μόνο την καρδιά με τα κουκούτσια. Τα βάζουμε μέσα σε ταψάκι, να είναι στριμωγμένα, και παράλληλα σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε τη μαυροδάφνη με την κανέλα και τα γαρίφαλα.

2. Πασπαλίζουμε τα κυδώνια με τη ζάχαρη και περιχύνουμε με το ζεστό κρασί. Σκεπάζουμε το ταψί με καπάκι ή αλουμινόχαρτο και ψήνουμε στους 200°C σε καλά προθερμασμένο φούρνο περίπου για 40΄, έως ότου τα κυδώνια μαλακώσουν ελαφρά.

3. Ξεσκεπάζουμε το ταψί και με ένα κουτάλι περιχύνουμε τα κυδώνια με το σιρόπι του ταψιού. Συνεχίζουμε το ψήσιμο χωρίς καπάκι για περίπου 30΄ ακόμη. Τα αφήνουμε να κρυώσουν.

4. Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος στο μίξερ, ώσπου ν’ αποκτήσει παχύρρευστη μορφή, για 6-7΄. Προσθέτουμε την άχνη και την κανέλα και συνεχίζουμε το χτύπημα για άλλα 2΄.

5. Σερβίρουμε σε πιάτο μισό κυδώνι και το γεμίζουμε με κρέμα. Περιχύνουμε με λίγο σιρόπι και για τελείωμα πασπαλίζουμε με τα φιστίκια Αιγίνης.

Τι μας προσφέρει:
Το κυδώνι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, ενώ παράλληλα έχει και μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, Β και D, χαλκό και κάλιο. Περιέχει επίσης πολλές τανίνες (σε αυτές οφείλεται η στυφή του γεύση), οι οποίες έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και πηκτίνη (διαλυτή φυτική ίνα), η οποία βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερίνης στο αίμα.