Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016

Βρες χρόνο για εσένα.... και διώξε το άγχος!!




Θα σε πείσουμε γιατί έχει σημασία να βρίσκεις χρόνο κάθε μέρα λίγο (ή περισσότερο) χρόνο για σένα και πώς θα τον αποκτήσεις.
Κάθε μέρα μοιράζεις το χρόνο σου ανάμεσα στο σπίτι, την οικογένεια, το σύντροφό σου, τη δουλειά, τις κοινωνικές υποχρεώσεις και τις σχέσεις. Μήπως όμως μέσα σε όλα αυτά δεν βρίσκεις χρόνο για τον εαυτό σου;

Πρόσφατη έρευνα βρήκε πως οι γυναίκες σήμερα είμαστε λιγότερο ευτυχισμένες απ’ όσο ήμασταν πριν από 40 χρόνια. Αυτό δικαιολογείται με διάφορες θεωρίες, αλλά το στρες και η έλλειψη προσωπικού χρόνου είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας.

«Οι γυναίκες υφίστανται απίστευτο άγχος και πίεση: είναι γονείς, είναι κόρες, μητέρες, σύζυγοι, επαγγελματίες. Όλοι αυτοί οι ρόλοι συνδυαστικά μας οδηγούν στο να μη φροντίζουμε αντίστοιχα και τον εαυτό μας – αυτή η φροντίδα όμως είναι που μας δίνει ενεργητικότητα και δύναμη για να φροντίζουμε όλες τις άλλες υποχρεώσεις μας», λέει η Randy Kamen Gredinger, ψυχολόγος και life coach με ειδίκευση στα γυναικεία θέματα.

Μη νιώθεις τύψεις.
«Αν δεν μπορείς να το κάνεις επειδή νιώθεις τύψεις, σκέψου το έτσι: έχεις πολλές ευθύνες. Μπορεί ανά πάσα στιγμή να προκύψει κάτι επείγον και να έχεις την ενέργεια και την ψυχική δύναμη να ανταποκριθείς», λέει η ειδικός. «Το να φροντίζεις τον εαυτό σου θα σε κάνει καλύτερο γονιό και σύντροφο. Θα είσαι πιο ευχάριστη στους γύρω σου και πιο διαθέσιμη τελικά για την οικογένειά σου».

Κι αν πιστεύεις ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για δικό σου χρόνο, αποφάσισε να τον προγραμματίζεις – όπως θα έκανες με ένα σημαντικό ραντεβού ή ένα τηλεφώνημα στη δουλειά σου.

Κι αν εξακολουθεί να σου φαίνεται δύσκολο, θυμήσου ότι δεν χρειάζεται να αφιερώνεις ώρες κάθε μέρα στον εαυτό σου. Ακόμη και 5 λεπτά τη μέρα μπορεί να κάνουν τη διαφορά για να διώξεις το στρες. Αν όμως έχεις μία ώρα για σένα, ακόμη καλύτερα!

Αν έχεις 5-10 λεπτά

1.) Κάθισε στη βεράντα με τον καφέ σου και το Shape. Ή με τον καφέ σου, χωρίς περιοδικό. Κοίταζε απλά τα σύννεφα που ταξιδεύουν στον ουρανό. Απαγορεύεται το τηλέφωνο και το ημερολόγιο.

2.) Τηλεφώνησε σε μια φίλη για να τα πείτε. Όχι για να οργανώσετε κάτι ή να συνεννοηθείτε ποια θα πάρει τα παιδιά από το σχολείο, απλά κουβεντούλα.

3.) Κουνήσου. Σήκω από την καρέκλα του γραφείου σου, τεντώσου και κάνε το γύρο του τετραγώνου ή ανεβοκατέβα τις σκάλες.

4.) Πάρε βαθιά ανάσα. Όσο κάθεσαι στο γραφείο, στο αυτοκίνητο ή στο σπίτι, συγκεντρώσου στο να αναπνέεις αργά και ήρεμα για 5 λεπτά. Δεν πειράζει αν το μυαλό σου αρχίζει να τριγυρίζει εδώ κι εκεί, αλλά μην αρχίσεις να σχεδιάζεις τι θα κάνεις μετά – απλά παρακολούθησε το ρυθμό της αναπνοής σου.

5.) Χάιδεψε το ζωάκι σου. Συγκεντρώσου για 5 λεπτά στο να χαϊδεύεις το σκύλο ή τη γάτα σου. Θα νιώσετε και οι δύο καλύτερα.

Αν έχεις  15-30 λεπτά

Διάβασε ένα κεφάλαιο από ένα βιβλίο που θέλεις εδώ και καιρό να διαβάσεις. Έχε πάντα πρόχειρο κοντά σου ένα καλάθι με περιοδικά, εφημερίδες ή ένα καλό βιβλίο.

Βγες για έναν σύντομο περίπατο στο παρκάκι της γειτονιάς σου.

Χαζολόγησε. Αυτό δεν σημαίνει να καθαρίσεις το σπίτι ή να οργανώσεις τα ρούχα των παιδιών σου! Αντίθετα, σημαίνει να κάνεις στο σπίτι μικροπράγματα που απολαμβάνεις, όπως να φροντίσεις τις γλάστρες σου και να βάλεις ένα ωραίο μπουκέτο στο βάζο στο σαλόνι.

Μούλιασε στη μπανιέρα. Αν είσαι γονιός, βεβαιώσου ότι υπάρχει στο σπίτι κάποιος ενήλικος που θα φροντίσει να μην ουρλιάξει κανείς «μαμά!» έξω από την πόρτα του μπάνιου! Γέμισε το μπάνιο σου με άλατα και αφρόλουτρα. Μην ξεχάσεις ένα ποτήρι παγωμένο νερό ή κρασί.


Αν έχεις 30-60 λεπτά

Κάνε μασάζ, καθαρισμό προσώπου ή μανικιούρ και πεντικιούρ.

Πάρε έναν υπνάκο.

Προγραμμάτισε να βγεις για περπάτημα με μια φίλη. Οργάνωσέ το από την αρχή της εβδομάδας και μην το αναβάλεις. Μην κάνεις προπόνηση – απλά μια χαλαρή βόλτα με μια καλή φίλη, απολαμβάνοντας τη συντροφιά της.

Πρόσθεσε τις δικές σου αγαπημένες ασχολίες σε αυτές τις λίστες. Ό,τι κι να διαλέξεις να κάνεις στο δικό σου χρόνο, φρόντισε να είναι κάτι που θα σε χαλαρώσει και θα σε βοηθήσει να γεμίσεις τις μπαταρίες σου.

Πηγή: shape.gr