Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2016

Το σταυροδρόμι της δίαιτας..



Η εβδομάδα ανάμεσα στα Χριστούγεννα και την πρωτοχρονιά είναι σίγουρα μια πολύ δύσκολη εβδομάδα. Όχι (μόνο) γιατί πρέπει να συνέλθεις από το Hangover των ημερών αλλά και γιατί διαπιστώνεις με τρόμο, ότι το ρούχο που ετοίμαζες να φορέσεις την πρωτοχρονιά αρχίζει και τεντώνει επικίνδυνα. Άσε που και αυτή η ζυγαριά παρουσιάζει τάσεις αυξητικές και τα νούμερα τραβάνε την ανηφόρα.



Μπροστά σε αυτό το διπλό κτύπημα της ζωής (μπορεί και τριπλό ανάλογα με τα ποτηράκια του αλκοόλ που έχεις καταναλώσει) πρέπει να λάβεις άμεσα τα μέτρα σου και να προχωρήσεις σε θαρραλέες κινήσεις και σε λήψη αποφασιστικών μέτρων. Πριν λοιπόν ξεκινήσεις τις ακρότητες και τις σπασμωδικές κινήσεις, κάτσε κάτω και δώσε λίγο χρόνο να κρίνεις και να σκεφτείς τι πραγματικά πρέπει να κάνεις.

Αρχικά σταμάτα να τραγουδάς από μέσα σου το «Νοιώθω ενοχές» των Μπλέ... Φτάνει πιά αυτό το αυτομαστίγωμα. Άνθρωπος είσαι, έφαγες και ήπιες λίγο παραπάνω. Δεν σκότωσες τη μάνα σου (αν και σκότωμα θέλει με τα τόσα φαγητά που μαγείρεψε). Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και από τα λάθη τους μαθαίνουν. Προσπάθησε λοιπόν να μην το ρίξεις στην επανάληψη για να το εμπεδώσεις και να αρκεστείς στην μία φορά. Το τι έκανες λάθος σε αυτή την υπόθεση το ξέρεις πολύ καλά.

Να λοιπόν 5 πράγματα που πρέπει να κάνεις για να μπεις σε μία σειρά.

1.) Πέτα τη ζυγαριά από το παράθυρο (πρόσεξε μόνο μην είναι κανείς περαστικός από κάτω). Πραγματικά αυτό που σου δείχνει το μηχάνημα του διαβόλου δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Αυτό το παραπανίσιο βάρος που βλέπεις στη ζυγαριά σου δεν έχει καμία σχέση με το ποσοστό του λίπους. Θα αποκτήσει όμως όσο περισσότερο χρόνο περνάς ξαπλωμένος στο κρεββάτι και αραγμένος στο καναπέ. Αν νοιώθεις ένα κάποιο πρήξιμο είναι γιατί και παραπάνω αλάτι έφαγες και παραπάνω αλκοόλ ήπιες.

2.) Ξαναμπές στη σειρά σου. Δεν λέω, καλές οι παρέες και τα ξενύχτια αλλά όλα έχουν ένα όριο. Αν είναι λοιπόν να ξυπνήσεις μεσημέρι, δεν είναι ανάγκη να φας για πρωϊνό τα υπόλοιπα από το χτεσινό τραπέζι. Ξεκίνα με το πρωϊνό σου και προσπάθησε σύντομα να ξαναμπείς στη «ρουτίνα» της καθημερινής διατροφής. Αυτό θα σε βοηθήσει να ξεφύγεις από το φαύλο κύκλο του φαγητού και να αποκτήσεις την αίσθηση του πότε και γιατί πρέπει να φας.

3.) Κλείσε τα αυτιά σε όλες τις δραστικές και αποτοξινωτικές δίαιτες. Για όνομα του Θεού. Λίγο παραπάνω έφαγες! Δεν έπεσες στα «σκληρά» ούτε δηλητηριάστηκες. Οι «αποτοξινώσεις» που σου πουλάνε, το μόνο που θα κάνουν είναι να σε πεινάσουν πιο πολύ όποτε ξανά στο ίδιο μονοπάτι θα βρεθείς, να μασουλάς διαρκώς. Και φυσικά με τίποτα δεν θα σε «καθαρίσουν» από τοξίνες ούτε θα κάνουν το λίπος να τρέχει από μέσα σου.

4.) Διώξε τα γλυκά από το σπίτι. Ναι αυτά που πήρες από το ζαχαροπλαστείο και αυτά που σου έφεραν οι φίλοι. Αφού δεν μπορείς να αντισταθείς στον πειρασμό, διώξε τον από το σπίτι... Κάνε ένα ωραίο πακέτο και κέρασε συναδέλφους στην δουλειά ή ακόμα καλύτερα χάρισέ τα όλα σε κάποιον που δεν χωνεύεις και θέλεις να τον κάνεις με κάποιο τρόπο να πικραθεί. Ας παχύνει ο άλλος και όχι εσύ. Αν όμως πάλι δεν θέλεις να φανείς κακός, απλά βάλε τα στην διατροφή σου με ΟΡΙΟ. Άλλο το ένα μελομακάρονο την ημέρα και άλλο το ένα κουτί μελομακάρονα την ημέρα.

5.) Σήκω από το καναπέ. Λεφτά μπορεί να μην έχεις, αλλά μια βόλτα έξω στις βιτρίνες και στη στολισμένη πόλη είναι σίγουρα πιο συναρπαστική από το καθισιό. Τώρα βέβαια μην περιμένεις να κάψεις όλα αυτά που έχεις φάει, ούτε το χαλαρό περπάτημα μετράει σαν άσκηση, αλλά σίγουρα θα κάνεις μεγαλύτερο καλό στον εαυτό σου αν κινηθείς λίγο παραπάνω αντί να κάθεσαι στο σπίτι.

Άφησε λοιπόν τις δικαιολογίες και την αναβλητικότητα. Δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου. Και αύριο μέρα είναι. Με το να μιζεριάζεις και να παραμιλάς διαρκώς λέγοντας «Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης» δεν βγάζεις άκρη. Είσαι σε ένα σταυροδρόμι. Από την μια είναι ο δρόμος της επαναφοράς και από την άλλη ο γνώριμος δρόμος του φαγητού. Ξεκίνησε λοιπόν με θετική σκέψη, ότι μπόρα ήταν και πέρασε. Ήδη έχεις τη γνώση και την εμπειρία του πώς να κατακτήσεις ένα στόχο, να χάσεις κάποια κιλά. Είναι πιο εύκολο όμως πλέον να διορθώσεις το λάθος και να ξαναβρεθείς σε σωστή τροχιά.

Πηγή: diatrofi.gr