Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015

Θέλεις να χάσεις κιλά??? Φάτε σαν Βίκινγκ...



Η Νέα Σκανδιναβική Δίαιτα (New Nordic Diet), ένα διατροφικό πλάνο που δημιουργήθηκε από δύο σεφ στη Δανία και εστιάζει στα δημητριακά ολικής άλεσης, στα χόρτα, τα ψάρια και το κρέας, αναγγέλλεται ως η επόμενη τάση στην υγιεινή διατροφή.

Η συντάκτης της Vogue Κέιτ Κρίστενσεν, η οποία έχασε σχεδόν 2 κιλά μέσα σε δύο εβδομάδες με αυτή τη δίαιτα, λέει ότι είναι παρόμοια με την «μεσογειακή διατροφή, η οποία βασίζεται στις παραδοσιακές κουζίνες της Ελλάδας, της Ισπανίας, και της Ιταλίας», αλλά εξηγεί ότι είναι περισσότερο «ένας τρόπος σκέψης για το φαγητό».

Η νέα σκανδιναβική δίαιτα έχει μια πολύ φανερή ομοιότητα με τη μεσογειακή διατροφή: επιτρέπει ένα ποτηράκι κρασί με ​​το γεύμα. Όμως σε αντίθεση με τη μεσογειακή διατροφή, η οποία επιτρέπει το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά, η νέα σκανδιναβική δίαιτα απαγορεύει τα επεξεργασμένα δημητριακά και γενικά τις επεξεργασμένες τροφές. Και αντί του ελαιολάδου, οι Σκανδιναβοί τρώτε ψυχρής έκθλιψης κραμβέλαιο, επίσης γνωστό ως λάδι κανόλα, το οποίο έχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Κατόπιν αυτών, η σκανδιναβική δίαιτα μπορεί να θεωρηθεί ένα μακρινό ξαδελφάκι της μεσογειακής δίαιτας. Δίνει ωστόσο έμφαση στα λαχανικά, στα φρέσκα ψάρια και στα άγρια ​​κρέατα.

Οι σεφ René Redzepi και Claus Meyer πρωτοστάτησαν στη διάδοση της νέας σκανδιναβικής δίαιτας μέσω του εστιατορίου τους Noma, στην Κοπεγχάγη, αρχίζοντας από το 2004 να προσφέρουν πιάτα που ενσωματώνουν βρύα, χόρτα, φύκια, ρέγγα, άγριας βοσκής κρέατα, οστρακοειδή, βρώμη, σίκαλη και τσουκνίδες.

Η νέα σκανδιναβική διατροφή είναι στην πραγματικότητα παρόμοια με την παλαιολιθική διατροφή, η οποία τάσσεται υπέρ του  να τρώει κανείς σαν τον άνθρωπος των σπηλαίων. Ωστόσο, η παλαιολιθική διατροφή απαγορεύει τα δημητριακά και το αλκοόλ και επιτρέπει πολύ περισσότερο κρέας. Κι αυτό διότι ο παλαιολιθικός άνθρωπος δεν είχε ανακαλύψει ακόμα τη γεωργία και το αλκοόλ όπως οι Βίκιγκς.

Η νέα σκανδιναβική δίαιτα υπόσχεται μια καλύτερη αίσθηση του κορεσμού και άλλα μείωση του σωματικού βάρους. Η Κρίστενσεν γράφει: «Τρεις εβδομάδες έκανα σκανδιναβική διατροφή και τα πήγα περίφημα. Με έκανε πιο συνειδητοποιημένη για την υγεία μου, όχι μόνο τα τρόφιμα. Δεν ήταν μόνο ότι έπινα περισσότερο νερό από ό, τι συνήθως, έκανα ασκήσεις με πιλάτες δύο φορές την εβδομάδα και διαδρομές πέντε μιλίων. Κοιμόμουν καλύτερα και  είχα την απόλαυση του κορεσμού χωρίς πάρα πολλούς διατροφικούς πόθους».


Οι προτάσεις της σκανδιναβικής δίαιτας

Η New Nordic Diet βασίζεται σε 15 ομάδες τροφών: φρούτα και λαχανικά (ειδικά καρπούς, λάχανο, βολβούς και πράσινα φυλλώδη), πατάτες, φρέσκα μυρωδικά, φυτά και μανιτάρια μαζεμένα από αγρούς, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής άλεσης, άγριο κρέας, ψάρια, οστρακόδερμα και φύκια. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στα βιολογικά προϊόντα και στο πολύ νερό.

Οι οδηγίες περιλαμβάνουν:


  • Πάρτε περισσότερες θερμίδες από τα φυτά και λιγότερες από το κρέας.
  • Αυξήστε την πρόσληψη ψαριών, οστρακοειδών και φυκιών.
  • Επιλέξτε βιολογικά λαχανικά, κρέας ελεύθερης βοσκής ή πουλερικά που προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες. Αποφεύγετε όπως ο διάβολος το λιβάνι τα συντηρητικά στο φαγητό σας.
  • Καταναλώστε άφθονα λαχανικά ρίζας, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηρούς καρπούς και μούρα.
  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα δημητριακά και τις επεξεργασμένες τροφές, και τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως η σίκαλη, η βρώμη και το κριθάρι.
  • Να μαγειρεύετε στο σπίτι σας και να μην παραγγέλνετε από έξω. Έτσι μόνο θα είστε σίγουροι ότι τα υλικά είναι αγνά.
  • Πίνετε πολύ νερό.


Νωρίτερα μέσα στο 2014, ο δρ Τόμας Λάρσεν από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, τέσταρε την νέα σκανδιναβική δίαιτα. Ο Λάρσεν και οι συνεργάτες του ζήτησε από 181 υπέρβαρους ενήλικες να ακολουθήσουν μία από δύο διαφορετικές δίαιτες για έξι μήνες. Από αυτά τα άτομα, 68 ακολούθησαν τη “συνήθη διατροφή της Δανίας”, και 113 άτομα ακολούθησαν την νέα σκανδιναβική δίαιτα, με συνταγές από το εστιατόρια Noma. Όλοι οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να τρώνε έως ότου ήταν πλήρως ικανοποιημένοι, δηλαδή να μην κάνουν μια δίαιτα πείνας προκειμένου να χάσουν κιλά, ούτε να μετρούν τις θερμίδες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εκείνοι που ακολούθησαν την σκανδιναβική δίαιτα έχασαν σχεδόν 4,5 κιλά, κατά μέσο όρο, ενώ όσοι ακολούθησαν τη συμβατική δίαιτα της Δανίας έχασαν περίπου 1,5 κιλά.

Μια πιο πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η σκανδιναβική διατροφή μειώνει τη χρόνια φλεγμονή που προκαλείται από την παχυσαρκία.

Πηγή: healthyliving.gr