Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2014

Διατροφή και όραση.



Ο τρόπος που τρώμε μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο που γερνάμε λένε κάποιοι.

Ωστόσο, τα σημάδια της γήρανσης μπορεί να κάνουν την εμφάνισής τους και πολύ νωρίς. Ιδιαιτέρως όσον αφορά την όρασή μας. Ούτως ή άλλως, σήμερα η αύξηση του μέσου όρου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης νοσημάτων φθοράς και άλλων εκφυλιστικών νοσημάτων. Σε αυτά συγκαταλέγονται και διαταραχές που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των οφθαλμών, όπως ο καταρράκτης, η εκφύλιση της ωχρής κηλίδας και άλλα οφθαλμολογικά προβλήματα. Η καλή υγεία των ματιών μας έχει σήμερα συσχετιστεί με τη σωστή διατροφή, μέσω της πρόσληψης ορισμένων απαραίτητων για τα μάτια μας συστατικών.

Ας τα δούμε αναλυτικά :

Β – καροτένιο
Αποτελεί επίσης ένα προστατευτικό συστατικό. Το β-καροτένιο εντοπίζεται κυρίως σε βαθυπράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι, μπρόκολο, σε πορτοκαλοκίτρινα φρούτα, όπως βερίκοκο, μάνγκο και μανταρίνια, καθώς και σε πορτοκαλοκίτρινα λαχανικά, όπως καρότο και. γλυκοπατάτα..

Φυλικό οξύ
Το φολικό οξύ είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που βρίσκεται κυρίως στο μοσχαρίσιο συκώτι, το σπανάκι, στις φακές, στα φασόλια, στα σπαράγγια, στον αρακά, στο μπρόκολο. Ανεπάρκειά του μπορεί ορισμένες φορές να καταλήξει σε οπτική νευροπάθεια

Βιταμίμη D
Ανωμαλίες όρασης παρατηρούνται επίσης και μετά από έλλειψη βιταμίνης D, διότι αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη συμμετέχει στο μηχανισμό της όρασης. Κύριες πηγές της είναι προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως το γάλα, το αυγό, το βούτυρο, οι μαργαρίνες, τα ψάρια, ενώ συντίθεται και στο δέρμα με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας.


Πηγή: www.diettv.gr