Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

Κινόα... η ιερή τροφή



Το κινόα (quinoa) έχει τις ρίζες του χιλιάδες χρόνια πριν, όπου οι αρχαίοι Ίνκας ονόμαζαν το κινόα ως η «Μητέρα των Δημητριακών» και το θεωρούσαν ως ιερή τροφή.

Ο καρπός της κινόα, ενός φυτού που καλλιεργείται στις Άνδεις από το 3.000 π.Χ., έχει εξαιρετική διατροφική αξία και ενώ αρκετοί τον χαρακτηρίζουν ως δημητριακό, είναι πιο συγγενικός με το παντζάρι και τον αμάραντο.

Διατροφική αξία

Ο παράγοντας που έχει κάνει το κινόα τόσο γνωστό, ειδικά σε χώρες του εξωτερικού, είναι η υψηλή περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη (περίπου 14-16%), είναι μια πολύ καλή επιλογή για χορτοφάγους σαν ένα υποκατάστατο της ζωικής πρωτεΐνης..
Το κινόα παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα (δηλαδή αυτά που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός από μόνος του) και βιταμίνες συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β6, Β9).
Είναι επίσης γεμάτο σε μεταλλικά ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, χαλκό και μαγγάνιο.
Το κινόα δεν περιέχει γλουτένη και μπορεί να συνοδέψει τα γεύματα σας στη θέση του ρυζιού ή του κους-κους.
Το κινόα είναι επίσης γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες.
Βοηθά ουσιαστικά το σώμα σας να καταπολεμήσει και να απαλλαχτεί από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες θεωρούνται ως επιβλαβής.
Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες, βοηθά στον καθαρισμό του παχέος εντέρου, ο οποίος είναι απαραίτητος για την καταπολέμηση του καρκίνου.